dinsdag 25 juli 2017

Nog meer Victorian Lattice Squares

De Victorian Lattice square.....hij is zo leuk om te haken!!


Naar aanleiding van mijn haaknaald test, zie DIT blogbericht, was ik begonnen aan deze square.....
Het bleef er niet bij 1, 2,3 squares....
Sterker nog.....ik kocht speciaal nog een paar nieuwe katoentjes in mooie, rustige strandkleurtinten.


Onbedoeld een nieuw project op de haaknaald.
Tja zoiets overkomt je gewoon, het is sterker dan heel gedisciplineerd te werk gaan met niet al te veel projecten tegelijkertijd.
Zoiets heet "totally hooked" volgens mij.....daar kan je niks aan doen ;-) 

Affin er zijn een aantal squares erbij gekomen.


Maar wel blijven opletten, Tertia!!
Zie je dat foutje?
Ik was gewoon een hele toer vergeten......
Opnieuw dus dan maar ;-) 


Afgelopen weekend nam ik nog wat bolletjes mee naar de camping.
Heerlijk even een weekend relaxen, want hoewel ook onze regio nu vakantie heeft, mogen manlief en ik nog even 2 weekjes door bikkelen op het werk.
Het is geen klaagzang hoor......

Ik maakte nog een stuk of wat van deze leuke (en mooie) squares erbij.


Hoewel het patroon Engelstalig is en geen Nederlandse vertaling ervan te vinden is, haak ik vanaf het haakschema dat bij het patroon zit. Ik moet zeggen dat dat helemaal prima gaat!


En soms "matched" het haakwerk bij een jurkje ;-) 


Wat een leuk kleuren stapeltje......


Ondanks hetzelfde patroon, maar wel steeds met andere kleurtjes, verveelt het haken aan deze square me niet. Sterker nog.....hoe meer squares erbij komen, des te mooier ik het ga vinden!!


Ik mix met diverse soorten merken haakkatoentjes zoals:
Catania, Yarn and Colors, Drops Saffran.
Ondanks het gebruik van dezelfde maat haaknaald en enigszins dezelfde dikte aan haakgaren, zie ik toch een kleine verschil in het uiteindelijk formaat van de square.
Geen paniek, het is zo nihil dat ik erop vertrouw dat het allemaal goed gaat komen nadat ik de squares zal gaan blocken.

Maar voor nu leg ik deze gemaakte Victorian Lattice squares eventjes aan de kant.
Mijn schouder is aan het protesteren, ik heb "last" van stramme spieren en ik hoop dat het écht niet door het haken komt :-( 
Deze week maar eventjes verplichte haakrust. Gelukkige heb ik een aardig volle werkweek.


De nieuwe kleurtjes moeten dus écht even wachten!!

Heb jij weleens last van het haken gehad, aan je arm/schouder of nek?
En wat heeft jou geholpen?
Ik hoor graag tips!

Lieve Groetjes
Tertia


16 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze lief mooi zacht en teer. Ik heb vaak last van mijn nek. Rust nemen is dan de enige remedie. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met breien had ik er wel veel last van, tot ik continentaal ging breien. In de zomer haak ik meestal en merk nu ook dat ik soms even rustig aan moet doen,ik heb het idee dat er helaas weinig aan te doen is. Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleuren! Heel mooi.
    Ja, ook ik merk wel eens aan mijn lijf dat ik (te veel) haak (of brei). Pauze inlassen is volgens mij het beste medicijn. Het is een steeds herhalende beweging en dat vinden veel lijven niet fijn.
    Hopelijk blijft de klacht niet aanhouden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor!!! Ben benieuwd naar eindresultaat.
    En ook ik heb regelmatig last. En rust is het beste. Lukt niet altijd, maar rust en haken afwisselen is soms ook genoeg.
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig vierkantje. Mooie kleuren ook. Wat ga je er uiteindelijk van maken? Ik krijg soms last van mn handen als ik te veel haak, dan protesteert een carpaal tunnelsyndroom waar ik 25 jaar geleden met succes aan ben geopereerd. Die wordt dan boos en heeft rust nodig. Fijne vakantie alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve kleurtjes en mooie granny. Gewoon af en toe je rust nemen voor je arm/schouder en nek maar is ook zo moeilijk als het haken je lokt. Sterkte ermee. Lieve groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had er vroeger ook last van. Maar nu ik mijn haaknaald vasthoud met de meshoudergreep ipv als een pen, heb ik het veel minder.
    En je granny's zijn enig!
    Ben benieuwd wat het project gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik krijg soms ook last van mijn schouders tijdens het handwerken, vooral als ik iets nieuws of moeilijks aan het doen ben, dan zit ik blijkbaar toch meer gespannen. Rust helpt, dus ieder uur (of nog vaker) even de naald neer en een stukje lopen, een rondje door de tuin of een kop thee zetten ofzo. En stretch oefeningen, dat helpt mij ook heel erg.
    Die Lattice square is trouwens prachtig zeg! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je haakwerk is prachtig. Zo'n square is toch leuk om te maken, komt op mijn lijst, Haha, daar kon nog wel wat bij. Ik krijg vaak last van mijn pols. Bij mij helpt : half uur haken en dan minstens een half uur niks. Ik moest onlangs vanwege overbelasting zes weken verplicht rusten en dat schrikbeeld houd ik mezelf goed voor ogen. Fijne vakantie alvast !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hihi alles is al gezegd dus wens ik jou nog heel veel haakplezier op de camping en ja ben ook benieuwd wat et gaat worden lieve groetjes Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kleurtjes zijn dat , ik heb bijna precies dezelfde voor een qrannydeken . Mag ik vragen , op je laatste foto laat je de nieuwe kleurtjes zien. De lila vind ik erg mooi die zou ook bij mijn kleurtjes passen. Wil je vertellen welke dat is, kleurnaam/ nr ,merk? Dank je wel, groetjes heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi patroon en wat wen mooie zachte kleuren! Ik heb zelf nekklachten als ik langere tijd achter elkaar san het haken ben. Wat vaak helpt is niet te lang in een houding zitten. Even een rondje lopen, kopje thee/ koffie zetten of gewoon iets anders doen. Als je voelt dat je spieren beginnen te protesteren vooral niet doorgaan. Even wat anders doen en het dan weer oppakken. En soms is het inderdaad nodig om een langere periode 'haakrust' te nemen. Valt niet mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had me voorgenomen om geen garen meer te kopen ivm lopende projectjes (je weet wel wat ik bedoel....)maar toen ik laatst deze vierkantjes op je blog zag ging ik toch overstag. Ik vind het zo'n mooi patroontje.
    Je hebt weer een prachtige kleurencombinatie uitgekozen.
    Sterkte met je schouder!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi patroon! En die kleurencombi vind ik ook erg mooi.
    Ja, daar heb ik ook weleens last van gehad. Voor mij was het vaak een uitdaging om m'n schouder te laten 'hangen' ipv op te trekken. Sinds ik dat in de gaten houd, heb ik geen klachten meer gehad. Voor nu: laat je schouder met rust. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. het komt zeker goed met blocken tertia. Ik beb laatst een deken gemaakt met allemaal drops safran, in verschillende kleuren en ook mijn vierkanten waren verschillend van grootte per kleur, maar met blocken en aan elkaar zetten is het helemaal goed gekomen. Beterschap met jouw schouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er bestaan speciale ergonomische haaknaalden. En ook een hakkussen voor steun in je nek. Bij hobbii te koop.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!