maandag 1 mei 2017

Handwerkboekenchallenge #mei


2 boeken, 2 patronen, 1 soort garen

Het was niet makkelijk kiezen uit welke boek en met welk patroon ik het maandproject zal gaan maken.


 De keus:
De zomersjaal uit "Puur Haken" van Maaike van Koert
of 
De blaadjessjaal uit "Kanthaken" van Sascha Blase-van Wagtendonk.

Ik kreeg via mijn blog, Facebook en Instagram heel veel reacties.
Zo leuk om jullie voorkeur en advies te lezen.

De meeste "stemmen" gingen uit naar de zomersjaal.
Vanwege de kleur, vanwege het patroon.

De reacties maakte het er niet makkelijker op om de keuze te kunnen maken.
Dus probeerde ik van beide patronen een klein stukje.....


Van dit probeerstukje werd ik eigenlijk niet zo erg blij.....de "gaten" langs de rechtzijkant zijn groter dan de ander zijde waardoor het sjaaltje nu al scheef loopt.
Geloof me...ik heb tot 3x toe een opzetje gemaakt en ik kreeg het niet echt mooi :-(
En om eerlijk te zijn ben ik niet zo van de driehoeksjaaltjes.....ik vind ze vaak erg mooi om te zien, maar om te dragen kan ik er niet zo goed mee uit de voeten.

Alle voors-en tegens zijn weggestreept.
En mijn keuze voor de handwerkboekenchallenge #mei is geworden!!!..........


De blaadjessjaal uit "Kant Haken" 
Het beginnetje is gemaakt en eind deze maand zal ik jullie het resultaat laten zien!

Doe jij (intussen) ook mee met de #handwerkboekenchallenge?
Ik ben zeer benieuwd wat jij deze maand gaat maken!!

Lieve Groetjes
Tertia




8 opmerkingen:

  1. Je hebt een grondig onderzoek gedaan en deze keuze lijkt me heel verantwoord :-)
    Ik vind de challenge een heel goed idee, of ik mee doe? Dat zal de tijd uitwijzen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wacht nog even.
    Ben nog bezig met Hygge, latvian-sampler, tunisian adventure, vakje per week, 100 grannies in 100 dagen en een blackworksampler

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke keuze ziet er goed uit maar ben met twee dingen tegelijk bezig de Hygge en een gehaakt popje en ben het Tunisch haken aan het leren
    lieve groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee om twee proeflapjes te haken en bij jezelf na te gaan voor welk soort sjaal jij warm loopt. Nu haak je vast met plezier de sjaal, die je daarna ook met plezier gaat dragen.
    Zelf doe ik de 100 days crochet challenge; a square a day van Handwerkjuffie. Ik haak niet één, maar vier squares per dag. Daarna lijkt jouw challenge me wel wat om ook mijn kastboeken echt te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een heel leuke challenge en misschien doe ik er wel aan mee.. Ben blij dat je de blaadjessjaal gaat haken trouwens, ik zou daar ook voor gekozen hebben. Ik haakte ooit een gordijntje met een gelijkaardig patroon van blaadjes, het hangt nog steeds op de overloop voor het raam :-)
    Je blaadjessjaal past ook goed bij de lente vind ik, net als de zachtroze kleur, veel plezier er mee!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi beginnetje! Dat belooft een mooie sjaal te worden. Veel haakplezier!
    (Ben gisteren aan een zomersjaaltje begonnen met als doel te kunnen dragen op 21 mei. Ben benieuwd of het gaat lukken.)
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was ook mijn keus. Leuk hoor. En nee ik doe niet mee met de challenge maar heb ook nog niet zo heel erg veel boeken. Ik kijk gewoon met jullie mee dat is ook leuk.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee, die handwerkboekenchallenge. Ik ben nu bezig met de tweede blaadjessjaal en ik vind het een erg ontwerp. Veel haakplezier.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!