maandag 23 januari 2017

Weekmenu #4

Wat eten we vandaag?
Een veelgestelde vraag in vele gezinnen.
Persoonlijk heb ik daar niet zo'n  "last" van omdat ik koken erg leuk vind.
Ik ben dan ook elke week in de weer om zorgvuldig een weekmenu samen te stellen.
Ik probeer zoveel mogelijk te variëren en een goede balans te vinden in lekker, makkelijk en gezond.
Mmmm.......gezond?, oke af en toe houden wij ook van snacken en dat moet ik best kunnen (vind ik)
Met grote regelmaat deel ik mijn menu weleens op Instagram en/of Facebook waarop ik toch vaak positieve reacties krijg dat ik altijd van zulke lekkere dingen maak.
Natuurlijk bedenk ik niet alles zelf.....ik haal mijn inspiratie ook van het internet en/of kookboek.
Op mijn blog deelde ik af en toe al een recept die wij echt heel erg lekker vinden.
Maar vanaf vandaag ga ik mijn weekmenu's met jullie delen op deze blog.

Ik heb wel even een momentje zitten twijfelen of ik dit onderwerp wekelijks terug wil laten komen, want het is niet mijn bedoeling dat dit een "Foodblog" gaat worden. Lekker koken en eten is wél een passie van mij en daarom ga ik toch mijn weekmenu's met jullie delen. 
Hopelijk zien jullie het als een aanvulling op je eigen weekmenu's of vraag jij je elke dag wel af "Wat eten we vandaan? " en kan dit als inspiratiebron dienen ;-)

 Voor de weekmenu's houdt ik de weken aan waarin we in het nu zijn....week 4 dus ;-)
Echter geef ik de gerechten door die wij vorige week hebben gegeten, alleen het avondeten dus.
Soms met recept erbij, soms met een link naar het recept erbij.

Ik wens jullie veel plezier en smakelijk eten ;-)

Weekmenu #4
Maandag: Japanse Suriyake, uit een pakje van de Aldi
Oké sinds enige tijd probeer ik zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes te maken. Maar dit pakje vinden wij erg lekker en ik moet zeggen dat Google nog niet een gelijkwaardig recept voor me heeft gevonden. Het was een maaltijd met Noodles/mihoen met (punt)paprika en kipfilet.


Dinsdag: Moussaka, een heerlijk Grieks aardappelrecept uit het nieuwste Sonja Bakker boek, bereik je ideale gewicht voor het hele gezin deel 5 (editie van de Lidl)


Woensdag: Pasta Bolognese, deze keer ook uit een pakje. Pasta en groentjes waren "leftovers" met gehakt en geraspte kaas.

Donderdag: Sperziebonen, aardappelen met een boomstammetje

Vrijdag: Gewokte Hoisin Gehakt-rijst met Chinese kool
HIER vind je het recept
Ik serveerde  kroepoek en komkommer in Chilisaus erbij.



Zaterdag: Broodje Hamburger (van de grill) met friet (uit de airfryer)
Zacht bolletje met daarop een "echte" runderburger, pakje (cheddar)kaas en een gebakken eitje met wat tomatenketchup.

Zondag: Zuurkoolschotel
HIER vind je het recept.

Lieve Groetjes
Tertia







9 opmerkingen:

  1. Hmmm dat klinkt lekker allemaal. Hier kom ik nog wel eens inspiratie op doen hoor! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt allemaal erg lekker!!! Leuk dat je dit met ons gaat delen. Ik heb inderdaad wel eens een dag dat ik het echt niet weet. En meestal heb ik dan ook echt geen zin om te koken. Dus je inspiratie is welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou super joh. Hopelijk heb ik het juiste menu voor je op de dag dat jij geen inspiratie hebt. Er zal vast wel iets lekkers tussen staan!

      Verwijderen
  3. Leuk. Ik houd ook van koken, maar soms mis ik eens een dagje de inspiratie. Dan kan ik voortaan even op jouw blog kijken voor een lekker idee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lijkt me lekker je zuurkoolschotel voor hoeveel personen is het recept?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 3-4 personen Voor 4 personen zou je misschien iets meer aardappelpuree kunnen doen.

      Verwijderen
    2. oke prima bedankt voor je reactie,ga het een keer proberen lijkt me heerlijk eens wat anders als gewoon stampot

      Verwijderen
  5. dankjewel voor het delen, :)
    ik ben inderdaad soms ook erg inspiratie loos wat eten betreft op dit moment doen we het boekje sonja bakker van de lidl maar niet de nieuwste ik had nog een liggen van vorig jaar

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!