woensdag 25 januari 2017

Een "Miriamcatshoekshawl"





Eind vorig jaar, toen ik nog in mijn "goede voornemen" geloofde.................kocht ik, gewoon voor de heb, omdat het er zo mooi uit ziet, 2 bollen "Stardust" van Scheepjes.
Dit prachtige "Stardust" is super zacht met een subtiel glinstertje erin, het is een mix van Mohair en Wol gecombineerd met Premium Acryl en een klein beetje Metallic Polyester (het glinstertje) 


Het goede voornemen was in de eerste weken van januari al om zeep geholpen door mijn impuls aankopen tijdens de nieuwjaarsborrel bij Wolplein......Whatever....lekker belangrijk....je leeft maar een keer.......blablabla zegt mijn hart tegen het verstand.

Maar nu komt het.....

Ik heb altijd een soort van drempelvrees om iets van deze mooie bollen garen te maken.
Zo heb ik nog veel meer mooi garen liggen waar ik niet aan durf te beginnen. Bang dat ik toch het verkeerde sjaaltje maak of bang dat ik net iets aan garen te kort ga komen.
STOM HE!!!


En toch ben ik aan een nieuw project begonnen mét dit garen!
Een beginnetje van de "Miriamcatshoekshawl" is gemaakt.
Klik HIER voor het gratis patroon.

Het garen haakt best wel fijn, wel opletten dat het draad niet aan elkaar blijft "plakken" en uithalen is ook af te raden. Maar dat glittertje erin!!
Subtiel als een twinkelende sterrenhemel, ik hou ervan :-)
Jammer dat het op de foto niet echt mooi overkomt.


Deze sjaal is een heerlijk tomeloos haakproject en ik heb het in mijn haakmandje voor het grijpen liggen. Heerlijk om 's avonds tijdens het t.v. luisteren te doen.


Maandagavond kocht ik tijdens het haakwerkcafé garen voor de rand.
Wat mij betreft hoeft het geen opvallende rand gaan worden, ton sur ton vind ik waanzinnig chique.
Ik zit momenteel helemaal in "the flow" met haken aan deze sjaal en zodra hij af is kom ik hem showen op mijn weblog ;-) 

Lieve Groetjes
Tertia



15 opmerkingen:

  1. Héérlijk even haken op die kleine momenten. Ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, dat wordt een heerlijke shawl! En nog mooi ook :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar. Mooie bollen garen wil je graag zo mooi houden of er zeker van zijn dat ze een geweldig haakwerk opleveren. Goed idee om deze fijne shawl met dit garen te haken. Dan komt het garen mooi uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed én ziet er veelbelovend uit!
    Dat niet 'durven' beginnen aan mooie bolletjes wol, dat herken ik! Maar fijn dat je het tóch gedaan hebt :-)
    Fijne week nog,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha heel herkenbaar die bollen-drempelvrees. Maar wat is dit geweldig garen he? Ik heb het ook liggen....ga nu moed verzamelen! Liefs, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi die goede voornemens van ons! De sjaal word prachtig! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super mooie bolletjes!
    Dat wordt een prachtige sjaal.
    Lekker verder haken. Geniet ervan.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Tertia,
    Wat een mooie bolletjes. En wat een leuk patroon van de miriamcatshoekshawl, die wil ik nog steeds een keer maken (net als een miljoen andere dingen) Een mooi patroon voor dit mooie garen en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat gevoel dat ken ik wel... Ik heb het ook met lapjes. Maar je moet je er gewoon overheen zetten. Wat een prachtige shawl ben je aan het maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik koop ook vaak wolletjes 'voor de heb';-) Heel vaak zelfs.... (blush)

    Benieuwd naar je eind resultaat!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi en zo lekker zacht ziet hij er uit, fijn weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat zien er heerlijke bolletjes uit. :-) Ik heb de sjaal ook gehaakt, maar dan met Phildar nuage in een heerlijk fel kleurtje. En het is een ZALIGE sjaal om te dragen. :-)

    Veel plezier
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, met dat vleugje glitter!
    groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En het is zulk mooi garen. De sjaal wordt/is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha, tv-luisteren, dat 'overkomt' mij ook vaak. Veel plezier met haken (en tv-luisteren).

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!