woensdag 21 september 2016

Kimberley's Cosy Stripe Blanket

Eigenlijk mocht het nog niet van mezelf.....maar ik ben zo slecht in mijn eigen beloftes en zo gebeurde het......

Weten jullie deze bollen nog?


Deze prachtige bollen van "Caron simply soft" nam ik tijdens een bezoekje aan Schouten Handwerken mee naar huis.
Van het begin af aan wist ik al wat ik er van ging maken.....maar vanwege verschillende projecten waarmee ik bezig was (en ben) mocht ik er van mezelf nog niet aan beginnen.
Dus lagen deze bollen wol maar in het mandje te liggen.
Inmiddels is de Scheepjes Kreafabriek deken afgerond en klaar. En hoewel ik nog veel projecten heb liggen waar ik ooit aan ben begonnen en nog moet afmaken, kon ik de verleiding niet meer weerstaan. Er moest een beginnetje gemaakt worden *U*


Dus zo gebeurde het dat ik afgelopen week de eerste toeren van "Kimberley's Cosy Stripe Blanket" haakte.  Naar het patroon van de Cosy Stripe blanket van Attic24. 
HIER vind je betreffend patroon.

Het was weer heel fijn om het zachte Caron garen door mijn vingers te voelen.
Ik blijf er nog steeds bij.....dit vind ik écht het allerfijnste acryl garen waarmee ik tot nu toe heb gehaakt. 

Ik haak deze deken met 13 kleuren en voor degene die mijn kleurtjes misschien wel erg mooi vinden en geïnspireerd zijn, heb ik even een kleurenoverzicht gemaakt.


Caron Simply Soft:
1 = Robins Egg
2 = Soft Green
3 = Woodland Heather (hiervan zit iets minder aantal meters op de bol)
4 = Soft Blue
5 = Ocean
6 = Dark Country Blue
7 = Off White
8 = Bone
9 = Autumn Maize
10 = Dark Sage
11 = Sage
12 = Light Country Blue
13 = Country Blue

Via WhatsApp contact zocht pubermeisje deze kleurtjes uit :-)
Ik wilde graag een "makkelijk haakproject" en mijn dochter streepjes, dus we waren het al snel eens met elkaar......Deze deken wordt dus speciaal en met veel liefde voor pubermeisje gemaakt.

En het is inderdaad een heerlijk tomeloos haakproject, ideaal voor in de avonduurtjes.
Geen deadline voor deze deken....hij is af wanneer deze af is.
En af en toe zal ik een update laten zien :-) 

Lieve Groetjes
Tertia 

29 opmerkingen:

  1. leuke kleurtjes tertia, ik kan me voorlopig heel goed aan mijn voornemen houden om niks nieuws te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi patroon! Je kleurgebruik vind ik ook geweldig. Ik ben met eigen garen gelijk ook begonnen met dit patroon. Bedankt voor je tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig, het is een heerlijk patroon.
      Veel plezier en succes met het maken van jouw deken!

      Verwijderen
  3. Dat was niet de afspraak he!!! ;-) maar je het is ook TE moeilijk om er van af te blijven dat begrijp ik wel.. Mooie kleuren.. ben benieuwd...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pubermeisje heeft prachtige kleuren uit gezocht! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Tertia,
    Leuke kleuren voor je deken. De dekens van Attic24 zijn altijd zo mooi haha. Erg leuke kleurencombi. Ik ben benieuwd. Heerlijk zo'n project zonder deadline.
    Fijne woensdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. My mother is crocheting her 7th afghan from Attic 24 patterns and I have made 2. We have used the Stylecraft Dk but I will check out the Caron Simply Soft because it does look so soft. Your afghan will be beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Jocelyn, simply soft is very soft, my favorite acryl yarn. You neef a 5mm hook so this blanket will be a little bit bigger, I guess 😉

      Verwijderen
  7. aals ik het goed zie is het twee rijen stokjes, 2 rijen 3 stokjes groepen enz enz?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerda daar komt het in het kort gezegd wel op neer. Het (Engels talige) patroon vind je op de blog van attic24 met handige stap voor stap foto's

      Verwijderen
  8. Ik vind het zelf ook een prachtig patroon, afwisselend, niet moeilijk en toch heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies ;-) eigenlijk mijn favoriete projecten om te haken

      Verwijderen
  9. hihi ja lastig he, als je iets in je hoofd hebt... Zo ben ik met de sokken begonnen terwijl mijn huidige projecten nog niet af zijn.
    Lijkt me een ontspannen deken om te haken, ook wel eens lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt wel een soort oerdrang.....het gevoel dat je gewoon moet beginnen met een nieuw project. Ik moet er wel voor waken dat ik niet met teveel projecten tegelijkertijd bezig ben en de huidige ook daadwerkelijk af maak hè *U*

      Verwijderen
  10. ha wat leuk! ik ken dat gevoel van dingen graag willen maken en er nog veel teveel onafgemaakte projecten die ook nog gedaan moeten worden. Heerlijk die haakverslaving! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben geen echte breister, maar een sokken sal! Misschien trek ik toch de stoute schoenen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe herkenbaar...! Veel plezier met het maken van je nieuwe project. Mooie kleuren. Ik ben benieuwd hoe het totaal eruit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dit ook een mooi patroon,ga ik zeker ook nog maken. Maar mijn favoriet is de crochet along 2015(vierkante deken) deze haak ik voor de vierde keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kleurencombi. Jouw pubermeisje heeft een goede smaak. In de strependeken komen deze kleuren mooi uit.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb al een paar dekens met dit patroon gehaakt! Ik heb het van Attic24. Waar komt die Kimberley toch vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ingrid, Kimberley...zo heet mijn pubermeisje voor wie ik de deken maak ;-)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!