dinsdag 3 mei 2016

Dansen in de regen #week 2


Omdat het weer de afgelopen week nog steeds erg herfstachtig was, hebben we besloten om lekker thuis te blijven. Thuis met de kachel op 20 graden zit toch iets comfortabeler dan in een koude caravan. 

En zo had ik extra haaktijd, die ik nuttig heb besteed met het haken van de stersteek.
Want ook de Scheepjes cal heeft besloten deze, door mij gevreesde steek, te gebruiken in deze deken.
Nou....gevreesd is hij niet meer hoor.
Zowel in de cal 2014, als de lossen&vasten cal zat deze stersteek, dus heb ik flink kunnen oefenen.


Twee vingers in de neus en gaan met die banaan......
Nou, dat is ook niet helemaal waar.

Ik ben van mening dat het erg belangrijk is om zorvuldig je lossenlijn te haken.
Haak je te strak wordt je lapje te klein, haak je te los wordt je lapje te groot.
Het is écht spelen met je haaknaald.
Na een paar keer oefenen, dat wil zeggen....haken, meten, balen, uithalen en opnieuw beginnen, was mijn eerste sterrenlapje klaar.


Maar voor mijn idee klopte er iets niet aan het lapje....zo'n raar randje aan de bovenkant.
Nah....ik checkte maar eens even op de Scheepjescal-facebookgroep en daar zag ik allemaal prachtige lapjes voorbij komen. Ik snapte er helemaal niks van.
Ik plaatste een foto en vroeg om advies....tot iemand zei dat ik een dubbele rij vasten had gehaakt!

*U* 

Ohhhhhhhhhhhh wat stom!! Ik zat met schaamrood op mijn wangen achter mijn smartphone.
Ik voelde me zo dom :-/
Maarja fouten maken is ozo menselijk.
Een klein stukje uithalen en inderdaad. dit ziet er toch stukken beter uit!


Tevens was ik opgelucht dat mijn lapje van #week 2 ongeveer net zo groot is als het lapje van de eerste week.
Heel ietsjes pietsjes kleiner, maar ik denk wanneer ik alle lapjes aan elkaar ga maken het geen probleem zal geven, het lapje is vrij los gehaakt en er zit genoeg rek in.


Ik vind trouwens de kleur van deze week erg bijzonder mooi. Want is het nou grijs of blauw? 
Blauwgrijs....nouja "whatever" De kleuren van "Dance in the Rain" vind ik écht heel smaakvol.
De kleurencombinatie van deze kit klopt gewoon.
Ik ben er dus erg blij mee.



Ik haak deze deken in samenwerking met Kreafabriek.
Sommige volgers/lezers maakten zich misschien een beetje zorgen.
Het is nogal wat om niet voor jezelf te haken.
Ik voel me niet anders dan "vereerd" 
Het vertrouwen van Kreafabriek in mij, dat ik deze deken mag haken, met prachtig materiaal.
Ik voel me er goed bij en dat is toch het allerbelangrijkste!
Doen wat je fijn en leuk vind en laat dat nou toevallig haken zijn ;-) 
Af en toe zal Kreafabriek deze deken willen lenen, maar uiteindelijk mag ik, als dank, deze deken houden :-) 

Inmiddels zijn (helaas) alle pakketten voor deze Scheepjes cal uitverkocht bij Kreafabriek.
Wil je alsnog aanhaken? (voor zover je al niet mee haakt)
Het betreffende Merino soft garen en/of Colour Crafter kan je ook als losse bolletjes in haar webshop vinden. Misschien kan je een eigen kleurenpalet samenstellen.
Vind je dat lastig?, dan weet ik zeker dat Claudia je wil helpen!

Wil je op de hoogte gehouden worden van alle nieuwtjes, leuke (haak)patroontjes, zowel koop als gratis patronen, like,share&win acties, like dan de Facebookpagina Kreafabriek

Alle vier de lapjes van #week 2 zijn klaar.
Tot volgende week ;-)

Lieve Groetjes
Tertia






10 opmerkingen:

  1. Wat haak jij mooi regelmatig...
    Ik als niet echt kunnen haken kijk mijn ogen uit. Hihih...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lapjes!!
    Ik had nogal wat moeite om ze even groot te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn heel mooi Tertia! En wat fijn dat ze jou in de groep konden helpen met je mysterie van de extra toer vasten bovenlangs. Ja ach, over sommige dingen kun je gewoon 10 x heen kijken, je weet het wel maar ziet het ff niet. Zoiets. Niks om je voor te schamen hoor ;) Het is ook verwarrend met het randje omdat je steeds anders begint eigenlijk en dus ook steeds op een ander punt weer eindigt en als je dat net met 4 lapjes anders hebt gedaan... niet heel gek dus dat het dan mis gaat toch?
    Leuk om je lapjes te volgen.
    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk avontuur voor jou. En ja, zeker een eer dat jij het voor hun mag maken. Prachtige kleur. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. piep wow prachtige uitvoering meid...dit wordt een schitterend project en dan nog in opdracht, toppie hoor knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw lapjes zien er prachtig uit. Deze steek geeft echt een mooi effect en de kleur is prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een mooie lapjes, je haakt zo netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jouw lapjes zien er weer heel netjes uit Tertia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke lapjes Tertia. Echt heel leuk. Zo een beetje meegenieten van de CAL, terwijl ik zelf niet meehaak haha. Achja, je moet keuzes maken in het leven ^.^ Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, je lapjes van week twee, en inderdaad, die van mij zijn ook een heel klein stukje kleiner, dan die van week 1! Zal wel passen.... Week 3 is veel pittiger, hoor.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!