woensdag 23 maart 2016

Knit & Knot, Brabantse brei- en haakdagen in Tilburg


Vorige week won ik een entreekaartje voor de knit&knot beurs in Tilburg.
Via een like,share en win bericht op Facebook van Wolcafé.
Ik was aangenaam verrast dat ik één van de winnaressen was! En zo had ik dus afgelopen zondag  onverwachts een dagje uit.


Een eerste knit&knot beurs in de Koepelhal van Tilburg.
Ik had totaal geen idee wat ik kon verwachten.
Maar ik was eigenlijk aangenaam verrast.
Een hal vol met kraampjes met van alles aan wolletjes, haken, breien, spinnen, vilten, borduren. Noem het maar op. 
Nee het was geen grote beurs zoals de KreaDoe of de handwerkbeurs in Zwolle maar ik vond het erg gezellig en knus. 
Ik heb heerlijk langs alle kraampjes gestruind.........kijken, voelen, aaien, inspiratie opgedaan en natuurlijk gekocht.


Dit mooie sjaaltje had ik al op de KreaDoe gezien, maar laten liggen......Achteraf toch een beetje spijt gekregen en nu zag ik hem weer liggen bij het kraampje van Wolcafé!
Ik hoefde er niet lang over na te denken, Verkocht!
Oudroze en met bijbehorende patroon. Lijkt me een heerlijk projectje voor in de meivakantie ;-) 

Vind je dit ook een leuke sjaal?
Een pakketje van 3 bollen wol en het patroon kan je HIER online vinden.


Ik mocht ook nog 5 knoopjes uitzoeken van Wolcafé.
Super lief en leuk!
Dankjewel voor deze bijzondere leuke prijs!


Ik kwam ook nog een prachtige streng 100% merino superwash wool tegen.
Ik vond het zo mooi en zacht....maarja eigenlijk had ik niks nodig hé ;-) 
Een extra rondje beurs gedaan om te bedenken wat ik eventueel zou kunnen gaan maken van deze streng garen. Het zal allicht een sjaal o.i.d. gaan worden.
Voordat ik spijt zou krijgen heb ik gewoon een streng gekocht ;-) 
Het mooie van dit garen is dat een deel van de opbrengst naar degene gaat die dit garen heeft gesponnen, geverfd enzo....Heel Fair Trade.
Meer info kan je HIER vinden.


Ik kocht ook nog een haakkalender.
Veelvoudig kwam ik deze al op internet tegen, maar ik vond hem eigenlijk te duur.
Nu lag hij daar op de beurs met een flinke korting en ik kon hem ook even inzien.
Het zag er veelbelovend uit.
In deze haakkalender vind je 26 haakpatronen verspreid over 365 dagen. Elke dag haak je dus een klein stukje aan een project. Echt heel erg leuk!
Er is geen jaartal aanwezig dus het maakt niet uit in welke maand je begint.
Ik start op 1 april en ga dan een pannenlap haken :-) 

Na een super lekker broodje (complimenten voor de catering op de beurs) 
ging ik voldaan naar huis mijn aangekochte schatten nog eens bewonderen ;-) 


Lieve Groetjes
Tertia

9 opmerkingen:

  1. Leuk verslag! Ik vond het een te ver en ben niet gegaan. Misschien volgend jaar?
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit allemaal Tertia, ook ik vond het net als Akkelien wat te ver maar ik denk dat ik volgend jaar toch echt wel ga ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Tertia,
    Wat een leuk verslag over de Knit en knot beurs. Het had me wel leuk geleken, alleen is tilburg zo ver weg haha. Maar goed. Misschien een volgende keer. Veel plezier met je aankopen, die haakkalender is erg leuk (ik heb hem zelf ook haha). :-). Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt je goed vermaakt zo te zien! Ik vond het ook een leuke beurs. Wat kleinschaliger en daardoor erg gezellig. Ik ben zaterdag geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat had ik graag naar de Knit en Knot gegaan. Het kaartje lag al klaar en toen brak ik mijn teen. Volgend jaar in de herkansing.
    Prachtige aankopen. Best moeilijk om uit al die mooie garens en spullen een keus te maken. De komende tijd hoef jij je niet te vervelen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt een gezellige dag gehad zo te lezen en mooie spullen mee genomen. Ik vind je wolletjes prachtig hoor.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te lezen heb je een prima dagje gehad. Leuke dingetjes heb je gekocht. Helaas wist ik niet dat het zo dichtbij was anders was ik ook gegaan.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijk dagje ...
    Gezellig om je verhaal te lezen!
    Fijn weekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was voor mij om de hoek, maar met zieken thuis zat het er nu niet in....
    Ik hoop op een herhaling volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!