maandag 19 mei 2014

Positieve gedachten #1




We zijn ongeveer halverwege de deken.
Soms kan het zijn dat je eventjes geen zin hebt om te haken aan de deken......
dat kan.
Want het is ook een heel lang project, de Crochet Along 2014

Maar dat geeft toch niks....
Het is nog steeds geen wedstrijd.
En het tempo ligt vrij laag, dus het is helemaal niet erg dat er een paar weekjes niet gehaakt wordt.
Inhalen kan altijd nog.
Zolang je het doel maar niet uit ogen verliest.
Zie daar mijn deken op het bankje.
"MOOI"

Ik ben er 'flieft' op.
En weet je.....
mijn deken is ook nog niet af hoor.
Maar mijn einddoel verlies ik niet uit het oog.....
Het wordt straks een prachtige volmaakte deken.
En niet omdat hij strak, recht en super mooi gehaakt is.
Nee 
deze deken is aan het einde van dit jaar
 een ware herinneringsdeken geworden.

Geniet 
 dus van deze haakreis.
met als einddoel je deken, 
Juist de mooie momenten van leerzaamheid, 
geduld en soms ook frustratie....
de momenten van delen "met" en nieuwe vriendschappen....
de momenten van onzekerheid maar ook trots zijn op jezelf.....
Maar vergeet vooral niet te genieten van al deze mooie momenten.
Want ze maken wel de herinnering aan jouw deken!!

Lieve Groetjes
Tertia


8 opmerkingen:

  1. Ik zal eraan denken als ik eens geen zin heb, al ben ik tot nu toe nog niet in dat gevoel terecht gekomen. Prachtige deken zo op dat bankje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gezegd hoor! Ik heb inmiddels al wel het einddoel bereikt en ben er super trots op. Ik hoor bij die haakverslaafden die niet elke week kunnen wachten, vandaar! Ik zie wel overal al mooie exemplaren opduiken.
    Iedere deken weer uniek door de verschillende garens en kleuren.
    Kortom een mooi project!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!
    En niet alleen je wijze woorden, maar ook je deken ;)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met deze spreuk wil ik graag de dag beginnen. Het is wat je schrijft het is geen wedstrijd en als je deken klaar is zijn er zoveel gedachten ingehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk. De deken wordt een deel van jezelf als je hem stapje voor stapje ziet groeien. Het gaat met vallen en opstaan en dan op een daag is hij klaar en mis je het werken eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig heb ik er nog heel veel zin in, het is me tot nu toe heel erg meegevallen! Ben na precies 3 weken haken bij week 19!! Nu kan ik lekker in jullie tempo meedoen en kan ik beginnen aan een ander project.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!