donderdag 31 januari 2013

Ohhhh Lieve Help....

Ja hoor, ik ben gezwicht....
Ik wilde niet, maar het is toch gebeurd....

Ik zag hem al op diverse blogs voorbij komen en al bloghoppend ging ik door naar Temecula Quilt Co
En daar staat 'tie....de sew along quilt


"Damm" die sloeg in als een bom....WIL-OOK-MAKEN
(ja maar....eerst je sampler af, en je sintjes van Klaske dan? En living the dream die je al heeeeeel lang wil maken?, watkanmijhetschelen, ikwildezegewoonmaken, teleukomtelatenliggen)

En laat Marcha van de "Quiltster" nou net deze leuke stofjes verkopen. Én ook nog eens de precutset. (HIER kan je de stofjes en het setje vinden in haar webwinkel)

Inmiddels heb ik de bestelde stofjes binnen.
Even uitstallen op tafel, even voelen en aaien (ach je kent het wel ;-) )



Maar nu wil ik toch écht beginnen dan....
Alleen...
Ik had in gedachten om dit met de hand te gaan naaien. Leuk werkje voor 's avonds op de bank.
Maar op de site staat ten eerste allés in "inches" Nouja, oke...met een inches liniaal moet het wel te doen zijn.
Ten tweede....is de naadtoeslag bij deze inches inbegrepen. Mmmmm dat wordt lastig om een blokje uit te tekenen.
Dus....
Toch maar met de machine doen :-)


Tja.......En ga ik de stofjes gebruiken zoals ze op de site staan? Wel lekker veilig, zo kan er niks misgaan. Maarja ik wil natuurlijk ook wel mijn eigen stempel op deze quilt zetten.
Zal ik eens gek doen?? En gewoon de stofcombinaties lukraak pakken??

Mmmmm, wat een gedoe hoor, om te beginnen met een quilt.
Ik moet nog eerst nog even wat "obstakels" overwinnen.
Wat een onzekere muts ben ik toch...
Nouja wordt vervolgd dus.....

Lieve Groetjes
Tertia

10 opmerkingen:

  1. Ha, Ha ja joh wat herkenbaar. Lastig maar LEUK!!! Veel plezier er meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke quilt gaat dit worden, en wat een mooie stoffen ga je ervoor gebruiken!!
    Ik zit nog te dubben over de hartjes;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hem in EQ gezet, en kan zo malletjes voor je maken, zodat je met de hand aan de slag kan, als je me mailt dan maak ik zo een pdfje voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ik heb minstens 10 (of 20) dingen onder handen en meis gewoon genieten van deze gave lapjes en je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is juist leuk al die dingen uitpuzzelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat overkomt ons allemaal, en ook wel meer dan 1 keer.
    Maar als je als een blok valt voor een quilt moet je het gewoon doen. Dus, heel veel plezier met die mooie stofjes en het maken van de quilt.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat istie leuk hè ! Ook ik ben als een 'blok' gevallen voor deze quilt. Heerlijk om tussendoor te doen. Mooie stofjes heb je ervoor zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie lapjes.
    En ja, ik ben ook gevallen voor het quiltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met het overwinnen van de drempel om dit project te maken zoals jij het wilt, ik wens je vooral veel plezier met dit project, het begin ziet er alvast veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ben sterk ;-) mooi nieuw project, en prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!