woensdag 2 januari 2013

Nog heel even een terugblik op 2012 en dan verder met alle WIMMETJES

Nog heel even een terugblik op 2012

Dat jaar was voor ons als gezin een jaar met nog steeds wennen aan het feit dat ik ben gaan werken. Een half jaar contract werd verlengt tot een jaar contract waar ik heel blij mee ben. Wat geniet ik zo van het buitenhuis werken, het heeft mij zelf zeer zeker veel goeds gebracht.
Hoewel er "enge" geluiden zijn over veel werkeloosheid, crisis en armoede is dat eigenlijk ons straatje voorbij gegaan. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor!!

Dat jaar hebben wij ook een fantastische vakantie gehad, met de tropische temperaturen was het op en top genieten op de camping. Meer vakantie hadden we niet nodig.

Dat jaar was genieten van de leuke dingen die soms ook belangrijk zijn. Met dochter naar de bioscoop, enkele workshops van quilten gedaan, manlief die een weekend naar de cross in Italie is geweest.

Dankbaar voor werk, gezondheid en bewust genieten zijn dan ook sleutelwoorden. En eigenlijk hoop ik dit in 2013 voort te kunnen zetten.

En nu ligt dus een heel nieuw jaar voor ons. Nee toekomst voorspellen kan ik niet dus ik ga gewoon mee in de "flow"
Met een paar verbeterpuntjes, je zou het goede voornemens kunnen noemen......

Allereerst wil ik mijn pc gebruik drastisch verminderen....En dan heb ik het niet over bloggen, maar meer over mijn tijd verdoen op Facebook, spelletjes en surfen/pinterest. Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik soms wel 2 uur achter dat ding zit zonder enige inhoud of nuttigheid te hebben opgedaan. Met name op quiltgebied doe soms zoveel inspiratie op of kan ik het beter "verleidingen" noemen....
Affin, zorgen dat de tijd achter de pc korter wordt en besteed gaat worden om te gaan quilten of andere vorm van creatief bezig zijn.

Dit brengt mij ook tot mijn lijstje WIMMETJES......
Voor wie het niet weet: een wim staat voor Wil Ik Maken....

Nou met stip op nr. 1 zorgen dat mijn sampler een affo wordt! In januari 2009 ben ik met deze sampler gestart en vind het hoog tijd worden om dat project te gaan afronden.

Wanneer mijn sampler af is mag ik met een nieuw project beginnen. 3 projecten liggen te roepen dat ze gemaakt willen worden.
Living The Dream
De Sintjes van Klaske
Suzanna

Van al deze projecten liggen (bijna) alle stoffen start klaar om in geknipt en verwerkt te worden tot een mooie quilt.

Daarnaast zal ik tussen door ook nog bezig gaan met: Het huis van de Freule, Bless This Home, de Jellyrolquilt, de campingquilt en niet vergeten de Blauwe Rakkers.

Kortom genoeg te doen en genoeg te willen op quiltgebied.

Tot een volgend blogje ;-)

Lieve Groetjes
Tertia



12 opmerkingen:

  1. De beste wensen voor 2013! Volgens mij wordt het een jaar vol met quiltactiviteiten (aan je wimmetjes te zien :-) Veel gezondheid en geluk met je gezin!

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens je dapper doorzettingsvermogen met je goede wensen, het gaat je vast lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Tertia nog een gelukkig Nieuwjaar voor jou en je familie.Fijn dat het jullie zo goed gaat en dat je het ook op waarde weet te schatten.En zo te lezen ga jij je ook niet vervelen van het jaar het is ook allemaal zo leuk om te doen.groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede voornemens heb je. Ik hoop dat ze uitkomen in een mooi 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met je nieuwe projecten Tertia!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De beste wensen voor jou en je gezin en een creatief jaar gewenst, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor jullie de beste wensen voor 2013. En succes met e voornemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook voor jullie de beste wensen en leuk om je blog om te lezen. Nu weet ik ook weer wat een wimmetje is.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie lijst met Wimmetjes heb je. Veel plezier hiermee in het nieuwe jaar en zeker ook de beste wensen voor 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Levensgevaarlijk, dat internet, ik herken het helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!