zondag 27 januari 2013

En wat doet een thuisblijver op een dag als vandaag?

Vandaag vertrokken vader en dochter naar hun jaarlijkse uitje. De expo racing ergens in het noorden van het land. En ik bleef thuis, gezellig bij de hondjes.

Eerst moest er even het één en ander opgeruimd worden, zo na een paar dagen grieperig zijn geweest stapelde het karton en plastic zich behoorlijk op. Evenals de was, gauw de wasmachine in zodat die zijn werk ook kon doen.


Ik heb mijn sampler er maar weer eens bijgepakt.
Ik kan je vertellen dat ik 2/3 nu heb doorgepit. Van de 15 blokken zijn er 10 gedaan en dus nog "maar" 5 stuks over :-)

Deze laatste blokken zijn nu helemaal afgetekend met de "enge" blauwe stift. Die ene waarvan ik hoop dat, na het wassen alle blauwe lijntjes verdwenen zullen zijn.
Ik durf het nog niet aan om zonder die lijnen te quilten.



En terwijl buiten de sneeuw aan het smelten is, zijn alweer een aantal steekjes gemaakt. Het is nu aftellen van de blokken.....

Ik maakte trouwens vandaag ook nog een lekkere Malteser cake, een variant op de bekende arretjes cake. Erg machtig, maar wel erg lekker.


Het recept heb ik ergens van internet geplukt en dat kan je HIER vinden.

Na een afhaalchineesje, zit ik nu achter een lekker bakje koffie nog even na te genieten van deze dag.
Fijne avond!

Lieve Groetjes
Tertia


11 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om deze dag door te brengen, lekker je eigen ding doen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met de laatste loodjes, dit wordt een heel mooie quilt.
    De cake ziet er zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met het quilten van de laatste blokken.
    Deze cake kende ik niet, wel de arretjescake, die heb ik ook wel eens gemaakt. Ik ga het zeker eens proberen.
    Groetjes, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hoor die enge stift verdwijnt wel in de was!!Succes met het laatste 1/3e deel.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die "enge" stift is helemaal niet eng,
    maar juist een super-stift, zolang je
    hem ver uit de buurt houdt van een
    strijkijzer en met koud tot lauw
    water eruit spoelt, dan zijn de
    lijntjes gegarandeerd weg! En die
    cake ziet er verrukkelijk uit...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je zo te lezen ook een heerlijke dag gehad :o))

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtige blokken....... ik ben benieuwd naar de affo foto

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n dag helemaal voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt een lekker dagje gehad en schiet ook op met je sampler, de blauwe lijntjes gaan er in de was echt uit hoor. Bedankt voor de link van je Malteser cake, er staan nog veel meer lekkere dingen op zag ik. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat goed dat je al zover bent met je sampler. Nog een paar blokken te gaan.... De cake ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat, dat wordt altijd gewaardeerd. Dank je wel en tot de volgende keer!